måndag 6 januari 2014

#181 Maskor (5/365)

Nätad

Maskor som när pucken flyger mot dig kommer att vara din räddare i nöden. För det gör ont att få en puck på sig.
Å andra sidan tycker vi det är helt naturligt och nästan en plikt för spelarna att kasta sig och täcka det där slagskottet som kanske skulle gå i mål om det kom ända fram till nästa nät.
Det känns faktiskt skönt att sitta på rätt sida om de här maskorna.

#181 Maskor - som det är bäst att vara på rätt sida om när puckarna viner i luften.


6 kommentarer:

  1. Ja det är tur när man är på rätt sida. Själv var jag på fel för inte sålänge sedan fick en fotboll mitt i huvudet.

    SvaraRadera
  2. Supersnygg tolkning av temat på alla sätt och vis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Satt och lekte med kameran i en spelpaus...

      Radera
  3. Vilken bra tolkning! Jag har mest tänkt på virk- och stickmaskor - den här var ju klockren. :) För många år sedan var jag handbollsmålvakt, men nu är jag nog hellre på "rätt" sidan om maskorna även där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Ja, ett ord kan ha många olika betydelser. Det är alltid bäst att stå på den sida som nätet ska skydda från smällar och slag.

      Radera
  4. Bra tolkning och riktigt snyggt fotat =)

    SvaraRadera